Organizasyonel Yeniden Yapılanma Atölyesi

Şirketin hedef ve stratejilere göre yeniden yapılandırılması, insan kaynaklarının görev tanımlarının belirlenmesi, mevcut insan kaynakları ile hedeflerin örtüştürülmesi ve gerekli insan kaynağı ihtiyacının ortaya çıkarılması

Organizasyonel Yeniden Yapılanma Nedir? – Organizasyonel yeniden yapılanma kavramının tanımı, amacı ve önemi hakkında genel bir bakış

Yeniden Yapılanma Süreci – Yeniden yapılanma sürecindeki adımların açıklanması. Yeniden yapılanma kararlarının alınması, tasarım süreci, uygulama süreci ve sonuçların değerlendirilmesi

Yeniden Yapılanma Stratejileri – Farklı yeniden yapılanma stratejileri ve bunların avantajları ve dezavantajları (Büyüme, küçülme, birleşme, ayrılma, saha yapılanmasında değişiklik, müşteri memnuniyeti odaklılık, yer kazanma, maliyet azaltma, yeniden yapılanma, farklılaşmaya yönelik vb. stratejiler)

 

Atölye çalışması kapsamında bu aşamada şirketin an itibarı ile odaklanacağı strateji/ler belirlenecektir.

 

Yeniden Yapılanma Modelleri – Farklı yeniden yapılanma modelleri, bunların avantajları ve dezavantajları (Büyüme, küçülme, konsolidasyon, birleşme, ayrılma vb. modeller incelenebilir)

 

Atölye çalışması kapsamında bu aşamada şirketin an itibarı ile odaklanacağı yeniden yapılanma modeli belirlenecektir.

 

İnsan Kaynakları Yönetimi ve Yeniden Yapılanma – Yeniden yapılanma sürecindeki insan kaynakları yönetimi konuları. (Personel işten çıkarmaları, yeniden yapılanma sonrası eğitim ve geliştirme, ve yeniden yapılanma sonrası iş gücü planlaması)

Atölye çalışması kapsamında bu aşamada şirketin an itibarı ile odaklanacağı İnsan Kaynakları Yönetimi ve Yeniden Yapılanma modeli belirlenecektir.

 

Stratejik İletişim ve Yeniden Yapılanma – Stratejik iletişimin yeniden yapılanma sürecindeki önemi, iletişim kanalları ve yeniden yapılanma kararlarının iletişimi

 

Atölye çalışması kapsamında bu aşamada şirket için atölye kapsamında belirlenmiş olan  Stratejiye uygun iletişim ve yöntemleri belirlenecektir

 

Yeniden Yapılanma ve Değişim Yönetimi – Yeniden yapılanma sürecindeki değişim yönetimi teknikleri ve değişim yönetimi

 

Atölye çalışması kapsamında bu aşamada şirket içinde yeniden yapılanma sürecinin kimler tarafından ne şekilde yönetilmesi gerektiği belirlenecektir

 

Yeniden Yapılanma ve Risk Yönetimi – Yeniden yapılanma sürecindeki risk yönetimi teknikleri, risklerin tespiti, önceliklendirilmesi ve yönetimi

 

Atölye çalışması kapsamında bu aşamada şirket içinde yeniden yapılanma sürecinin riskleri ve risk azaltma yöntemleri belirlenecektir

 

Yeniden Yapılanmanın Değerlendirilmesi – Yeniden yapılanmanın başarı kriterleri ve yeniden yapılanma sonrası performans ölçümleri konuları incelenebilir.

 

Atölye çalışması kapsamında bu aşamada şirkete özel olarak yeniden yapılanma sürecinin nasıl değerlendirilmesi gerektiği belirlenecektir